Byte & returer

Reklamation

Har du mottagit en trasig produkt eller fått fel produkt kontakta Designlyktan kundservice via e-post.

Vi återkommer inom 48h under vardagar med instruktioner för att hjälpa dig på bästa sätt.

Defekta produkter som returneras till Trendyroom bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas och att originalkartongen ej förstörs.

För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsreturärende. Trendyroom förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

Retur

Vill du returnera en produkt så maila till vår kundservice så hjälper vi dig.

  • Maila till: info@trendyroom.se
  • Uppge order-id, namn, vilken produkt du vill returnera samt returorsak.

Vi återkommer inom 48h under vardagar med instruktioner för hur du skickar tillbaka din retur.

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Men Designlyktan.se ger dig öppetköp i 30 dagar.
Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej vara använd.

Vill du använda din ångerrätt så maila till vår kundservice så hjälper vi dig.

  • Maila till:  info@trendyroom.se
  • Uppge order-id, namn, vilken produkt du vill returnera.
  • Returfrakten bekostas av konsumenten. Vi kan om du önskar maila en returfraktsedelsedel till dig som kostar 79kr som dras mot krediteringen på din faktura.